آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده‌ی آمریکا ابزاری با نام EJSCREEN توسعه داده که داده‌های مربوط به وضعیت هوا را به همراه داده‌ها معیشتی ساکنان مردم ساکن رد منطقه روی یک نقشه‌ی جغرافیایی نمایش می‌دهد. این نقشه نتایج جالب توجهی را نمایش داده است. با زومیت همراه باشید.

فاکتورهای موجود در پیرامون ما با یکدیگر رابطه دارند که شناسایی این رابطه‌ها می‌توان راه‌حل مشکلات موجود را در پی داشته باشد. آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده ابزاری را با نام EJSCREEN توسعه داده که قادر است داده‌های مربوط به وضعیت آب و هوا و آلودگی محیط را با ترکیب اطلاعات معیشتی مردم ساکن در یک منطقه ترکیب کرده و آن را در قالب یک نقشه‌ی جغرافیایی نمایش می‌دهد.

رابطه‌ی آلودگی هوا و فقر

نقشه‌های طراحی شده برای اینکه بتوانند شدت فقر و آلودگی هوا را در مناطق مختلف به تصویر بکشند از رنگ‌های مختلفی بهره می‌برند. مناطقی که با رنگ خاکستری مشخص شده‌اند نشان دهنده‌ی افشار پایین‌‌تر صدک‌های پنجاهم هستند اما با زرد و قرمز شدن قسمت‌هایی از نقشه شدت آلودگی هوا و فقر نیز افزایش می‌یابد. همانطور که در تصویر فوق که متعلق به مرکز شهر نیویورک است مشاهده می‌کنید، فقر با آلودگی هوا هم پوشیانی دارد.

این تنها نمونه‌ای از یک شهر بزرگ است، اما سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا معتقد است که این موضوع یعنی بی عدالتی در بهره‌گیری از هوای تمیز در سایر نقاط جهان نیز امری شایع است. این سازمان امیدوار است با ارائه‌ی ابزار‌های سنجش آلودگی محیط بتواند افراد را از خطراتی که آن‌ها را تهدید می‌کنند، آگاه سازد.


منبع:GIZMODO