نایب رئیس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: اقدامات مدیریت شهری تهران در خرمشهر امید به زندگی را در دل مردم این شهر زنده ساخته است.

[تصویر:  IMG14190005.jpg]

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی تندگویان در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر با ارائه گزارش بازدیدش از خرمشهر گفت: چندی پیش سفری به اتفاق حبیب کاشانی و معصومه آباد به خرمشهر داشتیم تا پیگیر مصوبات شورای شهر تهران برای بازسازی این شهر باشیم.

وی با اشاره به افزایش امید به زندگی در این شهر گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که مشکل اساسی خرمشهر مدیریت آن است و مشکلات مالی در درجه دوم قرار دارد.

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم برای هم‌افزایی سازمان‌ها در راستای تامین اعتبارات لازم برای بازسازی و احیای شهر انجام شد، گفت: خوشبختانه در عرض یکسال مجموع درآمدهای بازسازی خرمشهر به بیش از مبلغی که شورای شهر تهران اختصاص داده بود، رسید و مسئولان آزاد اروند، شهردار قم، تبریز و کرج نیز اعتبارات خوبی برای بازسازی خرمشهر اختصاص دادند.

وی با اشاره به بازسازی بلوار اصلی خرمشهر، بازسازی 17 پارک عمومی و احداث پیاده‌راه‌های متعدد در این شهر گفت: شرایط خرمشهر به گونه ای نیست که بتوانیم آنرا بازسازی کنیم. نبود زیرساخت‌های شهری مشکلی است که خرمشهر با آن مواجه است.

تندگویان افزود: مردم شهر تهران باید در حافظه تاریخی خود نگه دارند که قبل از انقلاب وامی از شهر خرمشهر برای ساخت و ساز در تهران گرفته‌اند و حالا بازسازی خرمشهر توسط تهران کاری عجیب و غریب نیست.

وی خاطر نشان کرد: شاید امروز مسائلی در تهران وجود داشته باشد که پرداختن به آن از منظر برنامه ریزی شهری دارای اولویت باشد اما شهروندان در نظر داشته باشند خرمشهر از اولیه ترین زیر ساخت های شهری هم بی بهره است.

تندگویان ادامه داد: پس از تعطیلات شورای شهر که از هفته آینده به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت، طرحی درخصوص ادامه وچگونگی فعالیت شهرداری در خرمشهر به صحن علنی آورده خواهد شد.


وی در پایان گفت: مردم و شورای شهر خرمشهر مراتب تشکر خود را از شورای اسلامی ، شهرداری و مردم تهران به جا آوردند و من حاوی پیام تشکر آنان هستم.
منبع: خبرگزاری مهر


منبع:
 http://anjoman.urbanity.ir/showthread.php?tid=29743#ixzz3hJDZI5AX