برای تحولات فیزیکی که یک فرد یا یک گروه کوچک می توانند در یک شهر ایجاد کنند محدودیت وجود دارد. اما تصور کنید که صدها شهروند با هم متحد شوند و هر کدام تغییراتی را که خود می خواهند در شهر شاهد آن ها باشند را در یک روز پیاده کنند.

انجام چنین کاری هدف اصلی طرح ۱۰۰ در یک روز است، حرکتی اجتماعی که از بوگوتا پایتخت کلمبیا آغاز شده است و هدف آن، تشویق ایجاد تغییرات مردم محور در مقیاس شهری است که شهرها را در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته متحول می کند.

100 مداخله شهری در روز

100 مداخله شهری در یکروز

این طرح تاکنون سبب اجرای بیش از صد طرح جدید در شهرهای کلمبیا از جمله بوگوتا،پاستو،پمپلونا و چینو شده است. این حرکت ها شامل کارهایی نظیر انجام هنرهای خیابانی، ایجاد باغ های شهری و راه اندازی مسیر حرکت دوچرخه در یک روز است. بوگوتا در حال آماده شدن برای برگزاری دومین رویداد در ۲۷ آوریل است و هم زمان دیگر شهرهای دنیا نیز در حال پیوستن به این طرح هستند. سن خوزه در حال راه اندازی اولین رویداد مشابه در ۲۰ آوریل است و کیپ تاون و کپنهاگ نیز این برنامه را در روز ۲۵ می برگزار خواهند کرد.

100 مداخله شهری در روز

100 مداخله شهری در یکروز

سایر شهرها نیز علاقه خود را برای مشابه سازی این طرح اعلام کرده اند. در نتیجه تیم اجرایی ۱۰۰ در یک روز در حال فعالیت بر روی توسعه فضای آنلاین خود است تا راه اندازی طرح های مشابه محلی را تا حد امکان ساده تر کند. به گفته آن ها این نکته بایستی کاملا شفاف باشد که ۱۰۰ در یک روز، طرحی است برای شهروندان تا خود دست به کار شده و شهر رویایی خود را به صورت واقعی در آورند.

در صورتی که علاقمند به مشاهده این حرکت های شهری هستید بر روی اسامی این رویداها در بوگوتا، سن خوزه، کیپ تاون و کپنهاگ کلیک کنید.

100 مداخله شهری در روز

100 مداخله شهری در یکروز

کسانی که با زبان اسپانیایی آشنا هستند می توانند این ویدئو را که از سری سخنرانی های تد  را تماشا کنند. در این ویدئو کریستیم سبوگال در مورد این طرح صحبت می کند.


این مقاله از سایت این شهر بزرگ برگرفته شده است.